Och där kom julen.

Första advent idag, känns rätt otroligt. Tiden har gått i världens fart och jag hänger inte med alls. Jag drunknar i skoluppgifter och annat otrevligt. Har velat blogga i flera veckor men livet har inte tillåtit mig det, haft otroligt mycket att göra och inte blir det mindre nu när julen kommer. Men idag tog jag det drastiska beslutet och beslutade mig för att blogga idag och voilà så blev det. Sitter just nu i min ylletröja från Zara min absoluta favorittröja, helt underbarn är den dock lite stickig men det får man leva med. Dagens planer är i alla fall att extremplugga till mitt italienskaprov imorgon, baka pepparkakor, träna och jobba. Nu kanske ni börjar förstå att jag är rätt uppbokad. Men jag tycker om att ha mycket att göra så länge man inte blir stressad, vilket jag är tjugotre timmar om dygnet. Måste verkligen ta itu med min stress på något magiskt knep, någon som har några tips? Aja nu ska jag återgå till min hektiska första advent. 

 

Ha det superbra, kramar från mig och min ylletröja. 

 
 
 

Kommentarer
nicolinda.blogg.se säger:

För det första, dina slingor och din färg i håret är drömmen för mig. Vill ha exakt som du! ♡

Åh tröjor som är stickiga tål inte jag att ha på mig, blir så frustrerad och irriterad haha.. Jag önskar dig all lycka till inför provet imorgon. Häftigt att plugga italienska. Jag själv pluggade franska förut men underhöll aldrig språket vilket jag ångrar idag. Glömt bort så mycket.

Sätt ner egen tid för dig själv, där du gör saker för din egen skull som du antingen älskar och blir glad av annars gör saker som slappnar av dig. T.ex. ett långt bubbelbad med ansiktsmask osv, eller gå på spa/massage.. Att planera in egen tid kan få dig att finna inre styrka, du laddar energi för att lyckas ta itu med all hets om dagarna. Jag är stressad hela tiden, det gör mig tillslut deppig men så länge jag tar hand om mig själv och får en paus i slutet av veckan eller månaden så får jag en balans. Ett tips :) ♡

SVAR: Åh vad fint av dig! Jag blir så himla glad. Tack för dina värmande ord. Guld!

Svar: Tack så mycket för dina fina tips! Tror det kommer hjälpa, kram! :)
None None

2014-12-01 | 01:12:38
Bloggadress: http://nicolinda.blogg.se/
nicolinda.blogg.se säger:

... Du är det viktigaste i din vardag, du är det viktigaste igenom hela ditt liv och därför behöver du få känna det vilket du gör med den egna tiden. Så länge du underhåller dig med saker du älskar eller med något som gör dig avslappnad som sagt. Hoppas stressen släpper ♡

2014-12-01 | 01:16:11
Bloggadress: http://nicolinda.blogg.se/
Emma Grann Fotografi säger:

Åh vilken fin bild!

Svar: Tack så mycket! :)
None None

2014-12-01 | 08:21:50
Bloggadress: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Josefin - Vinn ett EGOPAKET FRÅN GNIZTRA! säger:

Mysig tröja!

2014-12-03 | 21:56:58
Bloggadress: http://tejasmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback